Re: gl fejl, nvidia, xorg.

Magnus Pedersen wrote:
Når jeg bruger programmer der skal bruge 3D accelration låser grafikken i et sekund eller to med jævne mellemrum. Det er både i glxgears, i div. sceansavers men værst af alt, i bzflag. Jeg har rodet logfiler igennem og prøvet at starte diverse programmer fra en konsol for at se hvad der kommer af fejlmeldinger, men der kommer intet.

Jeg har prøvet med tre forskellige versione af Nvidias drivere, inkl den sidste nye uden held.

Jeg oplever det _kun_ med programmer der bruger 3D acc. og ind i mellem virker det som det skal, der er dog ikke noget system i hvornår det virker (ikke et jeg kan finde i hvert fald). I mellem pauserne kører grafikken som den skal.

Hvor skal jeg kigge for at fejlsøge, er der evt nogen der har en ide til hvad pokker der er galt?

System:

Debian testing
kerne 2.6.12
xorg 6.8.2
Nvidiadriver 8174

fra xorg.conf:

Section "Module"
    Load           "bitmap"
    Load           "dbe"
    Load           "ddc"
    Load           "extmod"
    Load           "freetype"
    Load           "glx"
    Load           "int10"
    Load           "record"
    Load           "speedo"
    Load           "type1"
    Load           "vbe"
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "NVIDIA Corporation NV28 [GeForce4 Ti 4800 SE]"
    Driver         "nvidia"
EndSection

Ser ok ud. Hvilken NvAGP setting bruger du?
    # NvAGP:
    #   0 : disable agp
    #   1 : use NVIDIA's internal AGP support, if possible
    #   2 : use AGPGART, if possible
    #   3 : use any agp support (try AGPGART, then NVIDIA's AGP)
    Option "NvAGP" "1"

Har du installeret Nvidia's OpenGL?

Ellers check på  http://www.nvnews.net/vbulletin/forumdisplay.php?f=14

--