Re: MP3, afgrundsdyb uvidenhed...

On Wed, Dec 21, 2005 at 18:54:00 +0100, Verner Kjærsgaard wrote:
> Hej liste,
>
> Der er mange ting, jeg ikke kan.
> Jeg har fx. lige købt en MP3 afspillel (USB) til min datter, vi skal køre
> langt i juleferien.
>
> Jeg har SuSE10.
>
> Hvilket værktøj anbefaler listen jeg installerer for at
>
> a)
> rippe lovligt indkøbte CDere med musik
grip (et gnome program som kan rippe CD'ere, og klarer sig fantastisk
selv med "kopi-beskyttede" CD'ere).

> b)
> til disken, hvorfra jeg kan encode dem til
grip igen. For at få filerne til MP3, skal du dog have fat i lame, som
formentlig ikke er med i distroen (pga. patenter). Så du kommer til at
finde en lame pakke et andet sted.

> c)
> MP3 filer som jeg via USB'n lægger i afspilleren?
Nu bruger jeg ikke SuSE, men nogle distroer (f.eks. Mandrake) viser et
ikon på skrive bordet når man indsætter en USB-dimmer, og så er det bare
at kopiere.

Hvis du bruger KDE, så kan det være at du kan se den, hvis du indtaster
media:/ som URL i konqueror. Jeg tror at Nautilus kan noget lignende,
men det ved jeg ikke noget.

| Klaus S. Madsen      | "Ruurgggghhhh urrgh urgh;    |
|                      |  (uh ruh) ruuruuh ug."       |
| www.hjernemadsen.org |   - Douglas Adams, TRATEOTU  |