samba + fedora4 Hjälp.

Hej.

Tidigare har jag kört RH7.3 och en sambaversion jag inte vet.
Detta virkede UA. Nu har jag uppgraderat till nyare computer
och installerat fedora core 4 och senaste samba med hjälp av "yum"
Jag har konfigurerat lika som i gamla computern men det vill inte fungera.
Jag har delat ut följande

/home/user         Detta kommer jag inte åt trotts "smbpasswd" ????

smb.conf
[hala]
        comment = Mina filer
        path = /home/user
        read only = No

/download Här monterar jag en egen HDD tagen från tidigare computer.

På den disken finns gemensamt/ och pub/. Jag har guest = ok bara på pub/
Inte ens de kommer jag åt via samba? Om jag gör så här i smb.conf

smb.conf
[pub]
        comment = Publika filer
        path = /
        force create mode = 01664
        force directory mode = 01775
        guest ok = Yes

Då ser jag hela roten i "utforkaren i xp" inklusive /donload om inte hdc1 monterad i /download. Men monterar jag hdc1 i /download så försvinner /download från "utforkaren i xp"???

Något skiljer mellan RH7.3 med sin samba och FC 4 med sin samba.

Snälla hjälp mig. Vad gör jag för fel.

/mvh Håkan

Follow ups