Installation af 32bit SuSE på en EM64T processor

Jeg har som følge af en udskiftning af min gamle, ødelagte
Pentium 4 fået anskaffet en ny - med 64-bits adressering.

Det tænkte jeg ikke lige over alle konsekvenserne af før
jeg skulle til at opgradere min installation.
Jeg ville for at få ryddet op (bl.a. efter en del sane ballade)
installere på en ledig partition.

Her støder jeg jo så på den udfordring at SuSE installationen
insisterer på at installere som om det er en x86_64 maskine.

Nu er det imidlertid således, at jeg har en del software
(bla. Oracle) installeret i forskellige versioner - og en del
af dette vil kræve reinstallation (og MANGE timers arbejde)
for at få på plads med 64-bits OS'et.

Jeg ville derfor meget gerne kunne installere 32-bits
udgaven af SuSE (9.3) på min x86_64 processor.

Da jeg kun har 2G RAM i maskinen har jeg iøvrigt lidt svært
ved at se udbyttet af 64-bits adressering.

Jeg har ikke kunne finde noget i SuSE's installation eller
i BIOS'en, hvor jeg kunne fravælge 64-bits adressering.

Indtil videre er den eneste løsning, jeg har kunnet komme på,
at downloade iso-erne fra SuSE, da disse kun skulle indeholde
32-bits programmerne.

Er der andre forslag ?

Martin Berg

Follow ups