From: Martin Seebach [mailto:martin@xxxxxxxxxx]
Sent: Monday, January 23, 2006 10:04
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: Re: [TEKNIK] lidt OT: Backup af rigtigt meget

man, 23 01 2006 kl. 18:42 +0100, skrev Jacob Bunk Nielsen:
> Det tror jeg du bliver træt af. Det ville jeg i hvert fald blive.
Det jeg mente var om der var en måde man kunne få det til at virke med ét
40GB bånd i døgnet ;) Jeg kan godt overbevise mine brugere om at de skal
skifte bånd en gang om dagen.

> Hvad med at kigge på noget NAS - altså en kasse med en masse harddiske
> i, som du så kan lave backup til. Det er relativt billigt, men ikke
> specielt praktisk, hvis du af og til gerne vil tage en fuld backup og
> gemme off-site.

Det tilfælde hvor det er mest sandsynligt jeg får brug for min backup er
indbrud, tyveri, brand og/eller hærværk. Derfor vil jeg kunne låse min
backup inde i det brandsikre pengeskab. Det er ikke et rart miljø for en
computer - og min backup må gerne holde bedre end min produktionsserver ;)

Hvordan løser man generelt sådan noget her? Hvordan kan HP sælge 40 GB
DAT-drev? Der findes jo (næsten) ikke diske med under 40 GB plads mere ..

// Martin