Forcere scp til at anvende sftp protokol

Hej,

Hvordan får man den indbyggede scp-klient i Linux (explicit FC3 og 4) til at anvende *sftp-protokollen* i stedet for scp-protokollen? (Jeg har forsøgt at forcere brug af protocol 2 (-2), men det er ikke løsningen, da det stadig er scp, blot over SSH2.)

Når dette er interessant skyldes det at den server jeg skal kommunikare med ikke understøtter scp-protokollen, men kun sftp-protokollen. Årsagen til at jeg ikke blot benytter sftp-klienten er at jeg ikke kan finde en metode, så jeg i én kommando-linie (uden brug af en batch-fil) kan sende en fil *til* serveren. (Jeg kan derimod godt hente en eller flere filer fra serveren i én kommando-linie med sftp-klienten.)

Er der nogen der har en løsning, så scp-klienten anvender sftp-protokollen eller alternativt hvordan jeg kan overføre en fil via én kommando-linie *til* sftp-serveren?

Med venlig hilsen
Egon Andersen