Re: Klone kørende system

> Jeg har brug for at klone et system til en anden maskine uden at
> lukke det ned. Jeg er tidligere blevet advaret mod bare at køre en
> tar kommando, fordi det ville kunne et inkonsistent system (idet
> det ikke giver et øjebliksbillede). /home skal ikke kopieres med
> over.
>
> Hvordan ville I anbefale, at jeg klarer den?

Århe ja :)

Knoppix og rsync

1. Boot den nye maskine op med knoppix.
2. Partitioner, opret filsystemer og mount den nye disk op under
eks. /nydisk
3.
Lav en rsync server på den gamle maskine, der har / som rod, og
eksluderer /home
4. rsync hele moltevitten over på den nye maskine.
5. chroot ind i /nydisk
6. Kør lilo (Eller sørg for at bootloaderen er i orden)
7. Husk exit fra chroot og umount den nye disk på den nye maskine.

8. Du er nok kørende.

Mvh. Jesper