"Fragmentering" af dirs i Ext3

Jeg har haft et nedbrud på min Windowsmaskine, som gjorde, at jeg måtte redde filer fra disken via et rescue program.

Alle de (helt og delvist) reddede filer blev flyttet over på min filserver. Det har givet et orphan dir, hvor der lå 10K+ filer.

Lidt efter lidt har jeg fået flyttet eller slettet filer fra dette dir, således, at jeg nu er nede på omkring 4K filer.

Jeg er ikke ret meget inde i hverken ext2 eller ext3, så mit spørgsmål er: Er dette dir nu fragmenteret eller balancerer ext3 selv dir entries efterhånden som de fjernes?

Mvh

Jan Rasmussen

Follow ups