Re: TDC "bredbåndstelefoni"?

On Mon, 6 Mar 2006 16:15:23 +0100
"Doc Nielsen" <docnielsen@xxxxxxxxx> wrote:

> Du kan sammenligne dette med microsoft der fortæller dig de ikke
> understøtter andre browsere til windows end internet explorer.
> Jeg mener ikke, rent teknisk, at der er nogen grund til at du ikke
> skal kunne bruge hvad end du har lyst til, sammen med deres system.
> Hvis du (teoretisk set) parralelkobler de to systemer på dit netværk,
> og sætter to forskellige telefoner eller centraler til hver udgang, så
> burde det virke, endda samtidig.

Det er også min egen formodning, men TDC's kundeservice tillader ikke
man taler med en tekniker om disse spørgsmål, og siger bare blankt "du
kan ikke bruge anden ip telefon når du har tdc!".
Om de mener det kan skyldes deres QoS system ved jeg ikke. Personligt
har jeg mest lyst til at skifte til Cybercity men vil egentligt helst
bare have det bliver som det er (da jeg er afhængig af fast ip som er
temmeligt dyrt ved Cybercity)

> [...]
> end båndbredten.
>
> Dette er naturligvis kun et gæt, baseret på min viden om VoIP, IP
> Telefoni og hhv software/hardware telefonsystemer. Jeg bruger selv
> ikke andet end skype, men har dog en del erfaringer med opsætning af
> både hardware og software IP telefoni hos kunder.
> Hvis TDC leverer en enhed der gør dit Musimi/Asterisk system ikke
> virker længere, så syntes jeg du skal ringe til TDC og tude dem ørene
> fulde, for at lægge restriktioner på din frihed til at vælge software,
> samt din frihed til at bruge den linie du har betalt for, til hvad du

Tro mig - har haft flere længere samtaler med TDC hen over dagen idag,
og for at være ærlig så har deres support været skræmmende ringe
(hvilket ikke er første gang jeg oplever). Jeg er tilsyneladende "klog"
nok til at stille de "træls" spørgsmål, men ikke klog nok til at sige
de tager fejl *heh*

Mvh
Jesper K. Pedersen