Re: rdiff-backup over SSH, på en anden port end 22?

Christoffer Kjølbæk skrev:

> Efter voldsomt mange "robot attack" på port 22, har jeg valgt at
> flytte SSH til en anden port. Dette har givet problemer for
> rdiff-backup, idet jeg ikke kan fortælle den, at den skal bruge en
> anden port.

Normalt kan man klare det i opsætningsfilen til SSH.  Hvis du kører
OpenSSH er det »~/.ssh/config«.  Et eksempel:

   Host webserver
      HostName 172.16.0.8
      Port     3232

Hvis du så fortæller dit program at det skal ssh'e til »webserver«,
vil OpenSSH automatisk tage sig af at lave forbindelsen til port 3232
på 172.16.0.8.

Jacob
--
»Erfaring« er det der tillader os at genkende en fejltagelse,
når vi gentager den.