Re: Re: Bundkort = defekt ?

On Thu, Mar 30, 2006 at 09:29:21AM +0200, Mads Jensen wrote:

> Der er ikke sat noget kabel til audio-cd-udtaget på drevene. Prøvede med
> en anden CD, og der var samme fejl. En interessant ting, som jeg
> egentlig havde glemt er at der kommer en "Bus error", hvis man prøver at
> læse fra CD'en.

Check evt. alle DMA/UDMA opsætnigner i linux og check kabler
om de passer med (U)DMA.
Har du prøvet kun med et drev på kablet ?
Jeg plejer normalt ikke at blande harddisk og CD/DVD på
samme IDE-kabel. Måske du har problemer med kompatibilitet
mellem drevene på samme kabel?

Det kunne også være fejl ved bundkort, strømforsysning, RAM,....
(er det samme fejl ved begge IDE-porte?)

Der er ikke andet at gøre end at prøve drevene med en anden PC,
og hvis muligt udtage nogle af RAM-blokkene.
(eller køre den RAM-test der er på mange linux-live-cd'ere)

--
mvh Frank Damgaard  |