Re: Still billeder fra webcam

On 03/05/06, Tobias K. Tobiasen <sslug@xxxxxxxxxxx> wrote:
Hejsa

Jeg har et "Creative Instant Webcam". Xawtv virker fint efter jeg har
installeret spca5xx driveren.
Hvordan får jeg still billeder fra kameraet? Jeg vil gerne gemme still
billeder som jpg. Apache skal så servere jpg billederne for brugerne.

Jeg bruger selv camserv. Du kan se et eksempel på www.docnielsen.dk/webcam.php
Jeg har sat den til at lytte på port 8888, og den kan så servere både
JPEG push og almindelige filer ved /singleframe.jpg.
Og hvis du vil holde øje med hvad der sker i lejligheden mens du er
væk så er monitor ret effektiv :)

-Doc
--
Evry little box should have a pat on the back by uid 0 at least once a day
Even a tux or a beastie needs love, just like I do :o)