Re: PostScript og font

Hvad mener du med PostScript program?

For at kunne printe med postscript skal du ha' to ting, postscript print fonten og du skal være
sikker på at den har danske tegn med, det er ikke alle postscriptfonte der har det og 2 du
skal ha' en printdefinitionsfil der paser til printeren. Man kan bruge de samme filer som på
MS systemer men ikke fra mac, det samme med fonte MS udgaven dur men ikke MAC.
printfiler kan findes hos adobe.com.
Hvis man også ønsker at kunne se de rigtige skriftsnit skal man også ha' skærmfontene og
en driver, som plejer at være standard i de fleste x-systemer.
øvrige problemer med æøå burde ikke ha' noget med PS at gøre, men nogen gange lever
PS sit eget liv.Fx. hvilken level PS-fortolker der sidder printeren.

stig

--
Benjamin Franklin:
The man who trades freedom for security