Re: PostScript og font

Lever mit spørgsmål endnu. Jeg havde slet ikke set at der var kommet
svar jeg var kommet frem til at sslug ikke var et forum for PostScript
spørgsmål.

Hvis du vil lege mere med PostScript, så kan jeg anbefale
Erwin Neutzsky Wulffs bog om Postscript-programmering
ISBN 87-418-8940-1 (hæftet)
ISBN 87-418-5725-9 (spiralryg)

/a {/b exch def /c exch def /d exch def /e d findfont def /f e
maxlength dict def e {exch dup /FID ne {dup /Encoding eq {exch dup
length array copy f 3 1 roll put} {exch f 3 1 roll put} ifelse}
{pop pop} ifelse} forall f /FontName c put b aload pop 6 {f
/Encoding get 3 1 roll put} repeat c f definefont pop} def /g
[8#140 /ae 8#176 /AE 8#135 /oslash 8#175 /Oslash 8#133 /aring
8#173 /Aring] def

/Times-Roman /Times-Roman-Dansk g a
/Times-Roman-Dansk findfont 32 scalefont setfont
100 100 moveto (S}R}VERNES H~SE R{B) show
100 600 moveto (S]r]vernes h`se r[b) show

showpage

Mvh
Martin

Nuve problemet er løst for mit vedkommende det tog lang tid
at finde ud af, men det endelige svar var uhyre simpelt. Æ, Ø, æ, ø er
lette de har bare en escape kode som man kan se i "the referens
manual", men Å og å skal "reencodes" hvilket gøres ved at hele fonten
kopieres og derefter kan man så reencode jeg kan ikke lige finde alle
linkene nu, men jeg er ved at lave en hjemmeside om mine PostScript
erfaringer så jeg sender et link når den er klar. Tak for
kommentarene.

/Mikkel

--
"All general statements are false."
"If atheism is a religion, then not collecting stamps is a hobby."