Fra: Jesper Thorup Nielsen [mailto:s_teknik@xxxxxxxxxxxxxxx]
Sendt: 17. maj 2006 21:56
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: SV: [TEKNIK] Grub og raid1

Jan Andersen wrote:

>Jeg mener det er noget med at man skriver
>
>	grub
>
>og så
>
>	setup(hda0)
>	setup(hdb0)
>
>så kan man boote fra begge. Men jeg kan desværre ikke præcis huske hvordan
>det var jeg gjorde. Fandt det i noget jeg havde printet ud engang om RAID.
>
>Når man efterfølgende tester det skal man desværre, huske at rebuilde
>RAID'et, når man tilkobler disk 2 igen.
>
>Mvh
>
>Jan Andersen

Det har jeg prøvet, jeg har også prøvet "grub-install /dev/sdb" og jeg
har prøvet dd if=/boot/grub/stage1..... men det var ikke en god ide for
så ryger partitions tabellen.

Det eneste jeg opnår er at der står grub i det øverste venstre hjørne af
skærmen og så er der kun powerknappen der virker.

MVH
Jesper