Debian eller Ubuntu-Kubuntu

Jeg har i gennem de sidste 6-7 år brugt Mandrake-Mandriva men jeg er godt og grundigt træt af Mandriva og ønsker nu at skifte. På Mandriva maskinen har jeg en mailserver og her bruger jeg Postfix, pop3, imap og squirrelmail, man alle brugere oprettes med adduser og får altså en "rigtig" account.

På arbejde har jeg brugt Suse og Debian en del, desuden har jeg for sjov prøvet Fedora, Mepis og Ubuntu-Kubuntu. Jeg er nu kommet frem til at jeg vil fortsætte med en Debian baseret distribution, men skal det være Debian eller Kubuntu, skal jeg vælge efter etik så bliver det Debian, men kan Kubuntu tilbyde mere?

Kan litteratur om Debians opsætning direkte overføres til Kubuntu?

Mange Hilsner

Jesper Thorup Nielsen

Follow ups