Re: Memmory og 'sync'

Kunne man forestille sig, at disken var begyndt at give problemer. Det

Helt klart. Du kan jo prøve at slå dma overførsel fra (med hdparm -d0 /dev/hd?). Måske giver det dig nok tid til at tage en backup.....
Jeg syntes så bare ikke det giver så meget mening at det hjælper med sync. Det lyder også underligt fordi jeg har en det er en RAID controler der styre diskene... 3 diske i raid0, det kan dog være min swap disk...
Jeg vil prøve at skifte min swap disk...

Men måske jeg skulle prøve at skifte min raid controler??

Hvis du kører raid0 så er risikoen for fejl jo 3 dobblet, så det kan da sagtens være en disk. Jeg må sige at jeg tvivler på at det er controlleren - du kan evt. lige sikre dig at den sidder ordentligt i (medmindre den er onboard :*) )

Prøv at køre smartctl på dine diske - og check lige efter om der står noget om DMA i /var/log/messages.

/Jeppe