Åbne et news-link (news:xxx) i firefox og thunderbird.

Ved læsning af indlæg i en nyhedsgruppe kan man bliver henvist til et andet indlæg således:
News:447a11e3$0$27572$edfadb0f@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Men der sker ikke noget, når man i klikker på linket.
Ved at anvende linket som URL i Firefox sker der heller ikke noget.
Første gang jeg prøvede dette kom der en alert:
Firefox doesnt know how to open this address, because the protocol (news)
isn't associated with any program.

Med about:config har jeg nu indsat flg. i prefs.js:
user_pref("network.protocol-handler.app.news", "/opt/Thunderbird-1.0/thunderbird
/thunderbird");
Og jeg har checket at "network.protocol-handler.external.news" er true. Men bortset fra, at der nu ikke kommer alert, gør det ingen forskel.

I thunderbird prefs.js har jeg tilføjet:
user_pref("network.protocol-handler.app.news", "/opt/Firefox/firefox/firefox");
Men linket åbner stadig ikke firefox.

Der mangler åbenbart et eller andet, men hvad?

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@xxxxxxxxxxx