Re: Opsætning af RAID1

Jens Bang wrote:
> Jeg har her på listen fået at vide at jeg skal bruge mdadm til at sætte et
> software RAID1 op. Og det ser også ud til at være ret nemt, der er dog et par
> ting jeg ikke kan finde ud af:
>
> 1. Skal jeg partitionere diskene først?

Ja.

> 2. Hvilken partitionstype skal jeg i så tilfælde bruge?

I Debian installeren kan jeg vaelge at de skal benyttes til raid. En
efterfoelgende fdisk -l giver mig:

/dev/hda2    25         267     1951897+  fd  Linux raid autodetect
/dev/hda3   268        4865    36933435   fd  Linux raid autodetect

> 3. Skal partitionerne formateres før jeg sættter RAID'et op?

Nej. Du formatterer dine endelige /dev/mdN-enheder.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk  |     Visit us at: http://www.gmta.info