Re: pop3 og imap server

Jesper Thorup Nielsen wrote:
> Jeg har i gennem længere tid forsøgt at sætte en ny mailserver op der
> kører Debian, men jeg kan ikke få imap delen til at virke.
>
> I første omgang vil jeg bare kunne bruge imap uden kryptering og normal
> brugernavn og password, men lige meget hvilken imap jeg prøver med så
> vil det ikke virke. Jeg bliver spurgt om password hvorefter jeg får
> adgang nægtet tilbage.

Siger dine logfiler noget om hvilken baggrund serveren har for at naegte
dig adgang? Eksisterer dit maildir? Har maildiret korrekte permissions?

> Det optimale var selvfølgelig at få ssl delen med med det samme men så
> længe jeg ikke kan få almindelig adgang til at virke så er der ikke
> grund til at komplicerer tingene yderligere.

SSL er nemt nok at koble paa bagefter.

> Jeg har prøvet med courier-imap, uw-imapd og dovecot-imapd, desuden så
> har jeg forsøgt at følge http://www.razor.dk/diverse/postfix men med
> samme sørgelige resultat.

Det er ellers en god guide ;-)

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk  |     Visit us at: http://www.gmta.info