RE: PCI videokort til MythTV (måske en smule OT)

[klip]

> MythTV kan også bruge TV-kort og DVB kort med mpeg2-dekoder og s-
> video/CVBS
> udgang. Så hvis det mest skal bruges til mpeg2 TV-maskine så
> kunne sådanne kort være en mulighed. Så er video-kortet ikke kristisk
> da det ikke anvendes  af MythTV.
> S VDR og evt. MythTV kan normalt køre fra 300MHz CPU,
> se http://linuxtv.org og http://www.cadsoft.de/people/kls/vdr/

Ok den havde jeg ikke lige tænkt på - men den skal bruges til både DVD'ere
og TV.
> selv).
>
> Det er ikke sikkert at kabinet kan genanvendes, specielt hvis det
> er special-lavet til Dell. Er det en "standard" kabinet i
> standard-størrelse, så behøver det ikke blive så dyrt
> med ny bundkort+CPU+RAM.
> (Sempron 3000+, bundkort + 512 MB kan fås for ca. 1350kr)
> Et nyt kabinet (inkl. strømforsyning) er dog ikke dyrt idag,
> undtagen man stiller specielle krav til f.eks. ekstra støjsvag osv.
>
> Du kan finde priser på edbpriser.dk , men måske et færdig-PC-tilbud
> er billigere?

Jeg har RAM allerede, så det er kun bundkort + CPU (plus evt. kabinet), så
jeg tror næsten det er billigst med enkeltdele.

> Hvor kraftig er CPU på serveren ?
> Kan den overhovedet trække software-mpeg2 visning på et grafikkort?

Det er en 2.et-eller-andet Pentium 4 med 1GB RAM i, så specifikationerne er
fine for alt andet end grafikkortet.

Tak for hjælpen
Lars Riisgaard Ribe