Re: Prefix oversigt

On Sun, Aug 06, 2006 at 01:39:50PM +0200, Jens Bang wrote:

> Det jeg har brug for er noget der kan finde den længste fælles prefix eller
> evt kan splitte ved et bestemt nummer _.
>
> Og mange tak til Bo for C-koden, hvis alt andet glipper er den nem at rette
> til, så den klipper ved et bestemt nummer _. Jeg havde bare håbet på at det
> kunne gøres uden at skulle have gang i en compiler.  :-)

awk og perl er vist det du søger (det er mere "fortolker" end "compiler")

Din hovedopgaven er at identificere prefix, og det gøres ofte
bedst med regular expressions, samt et værktøj der kan håndtere
disse (sed, awk, perl, egrep,.....)
Se på bla. "man 7 regex" og nogle af manualsiderne til awk og perl
som "man gawk" , "man perlrequick" og "man perlretut"

--
mvh Frank Damgaard  |