Re: tegnsæt, ubuntu

> Kan du se den samme reduktion i ram-forbrug?
Fik ikke tjekket før og efter.

> Ja.. jeg tror næppe at ud kan fjerne systemet evne til at forstå
> latinske tegn, det uanset hvad du gør. Den har et standardsprog der
> hedder "C" og svarer meget godt til US-engelsk, det er ganske givet det
> det falder tilbage på. Dette har intet med det andet at gøre.
Nej _jeg_ kan ikke, men netop her i foråret lancherer de kinesiske
myndigheder med egne servere, egne web-adresser og muligheder for at
skrive på kinesisk udenom "C"*. Det baner vejen for f.eks kyrillisk og
arabiske skrifttegn på nettet.

> Se, det er kun hvis du fylder den 100%.. med 99.9% af 10TB er der 10GB
> tilbage.. rigeligt til både at installere og have et velfungerende
> operativsystem på.
Spidsfindigt når få af os har bare set en 10TB harddisk! Omvendt - med
flere af de PCere jeg optimerer vil blot en reduktion på 75% betyde at
under 1 GB er tilbage, og så kan det mærkes.

> Der er utrolig stor forskel på om det er programmer eller data. Ikke
> brugte tegnsæt er blot data..
bortset fra "C" som du selv nævner.
Desuden er der for mig at se 100vis af lignende dataset, som ikke bruges
på PCen. Hvorfor have det der?

*kilde: (Venskabforbundets blad DanmarKina nr.76 s. 16)

hilsen

Phillip