Re: harddiskfejl - kan data reddes?

Den Fri, 22 Sep 2006 17:44:58 +0200. skrev Hans Hvelplund Odborg:

> I første omgang leder jeg efter noget software hvor jeg selv kan redde
> data, men hvis ikke det findes vil det det evt være relevant at bruge
> dkcdata.dk (det er jo ikke op til mig), så tak for link.
>
> For andre der er interesseret kan jeg lige nævne at jeg lige har snakket
> med en dkcdata.dk og han sagde at de tidligere har hentet data for en pris
> fra omkring 2000.- og opefter, så det skal man vel regne med er en minimum
> pris.

Hvad er det for nogen filsystemer? Jeg har lavet noget patch til ext3 som
kan redde data, selv om disken er beskadiget.
http://std.dkuug.dk/keld/readme-salvage.html .
Ellers findes der redningsprogrammer til de fleste andre
filsystemstyper.

Jeg ville kopiere den syge disk over på en rask disk, før jeg begyndte
på at redde noget.

Hilsen
keld