Re: Opgradering fra FC 4 --> FC 5 (for os sl�ve)

"Mogens Kjaer" <mk@xxxxxx> skrev i en meddelelse
> ....{snip]........ måske skal man fjerne
> en masse vha. "rpm -e" indtil "yum upgrade" vil køre, og så måske
> installere det, der mangler vha. "yum install" bagefter.

Nu er jeg har:

--> Finished Dependency Resolution
Error: Missing Dependency: php = 5.0.4-10.5 is needed by package php-pear
Error: Missing Dependency: howl = 0.9.8 is needed by package howl-libs
[root@cobra ~]# rpm -qa|fgrep php-pear
php-pear-5.0.4-10.5
[root@cobra ~]# rpm -qa|fgrep howl
howl-libs-0.9.8-3
howl-libs-0.9.8-3
howl-0.9.8-3

Jeg kan ikke fjerne disse to pakker, da howl åbenbart bruges af gnome (som
jeg faktisk ikke bruger, da jeg normalt ikk bruger maskinen som andet en
server), og php-pear, som vel er ret essential fore funktionen som
web-server.

Er der nogen måde jeg kan tvinge den igennem selv med disse to fejl ?

> Hvis maskinen kører som webserver hos en kunde var det måske
> værd at overveje en distribution som ikke skal opgraderes så ofte,
> RHEL (koster penge), Centos, etc. Der er sikkert nogle debian-folk
> der kan anbefale noget andet.
>
> Specielt set i lyset af, at der jo ikke går så længe inden FC5 er
> End-Of-Life, og Fedora Legacy projektet har det vist ikke så godt
> lige for tiden...
Det tror jeg ikke jeg vil komme ind på her, det kunne jo  at starte en
religiøs diskussion om den bedste distrubution, og lige nu har jeg andet at
tænke på.

mvh
Niels