Re: wlan konfiguration, kan ikke connecte til AP

Sat, 11 Nov 2006 01:14:33 +0100, Kristian Kallenberg <kale@xxxxxxxxxxxxx> skrev:

> Anyway, kan du ikke lige droppe en linie eller 2 om hvordan jeg skal
> prøve
> at sætte
> mit wifi kort til at være default gateway, så prøver jeg det også.
Kender ikke til yast men mener at følgende er korrekt syntaks for at
tilføje en default gateway (kan ikke teste, da jeg pt er belastet af en
arbejds-PC, men no-Linux OS ;)

# route add default gw eth0
                          ^substituer selv med trådløst netkort her. :)
Den kommando giver : unknown host (eller ukendt vært, da jeg har været
uforsigtig at sætte sprog til dansk under install :-((

# route add default gw <gateway>

hvor <gateway> er en ip eller et navn
Korrekt. Beklager jeg huskede forkert.
Har ikke oplevet problemer med at få tildelt IP før en route sættes op, da jeg kun bruger faste IP adresser i mit mini-net. Den IP der er sat som default gateway i min opsætning er i øvrigt IP adressen (på LAN siden) af den trådløse router/AP.

--
Med venlig hilsen
/Zmit/