Re: automatisk ejerskab af nye foldere

Mandag 20 november 2006 10:27 skrev Atte André Jensen:
> Hejsa
>
> Er det muligt at få nyoprettede foldere til at få et bestemt ejerskab
> automatisk, uanset de er oprettet af anden bruger? Jeg synes at kunne
> huske at sticky bit'en kunne noget i den retning, men jeg kam ikke finde
> noget på det...

Tænker du ikke på setgid bitten som hvis den er sat på i katalog, bevirker at
nye filer får samme gid som kataloget? Bemærk at setuid bitten ikke har nogen
funktion for et katalog, selvom man kunne håber at den gjorde det du bad om.
Det er vel udeladt med vilje, selvom jeg ikke helt kan gennemskue
sikkerhedsproblemet i det...