Re: Linux baseret Smartphone/PDA

Hejsa.

Tak for svarene, jeg har da fået lidt og kigge på.

Dog syntes jeg at mange af enheder på linuxdevices ikke umiddelbart er
til at opdrive nogle steder i EU. Og flere af dem ligner noget som
aldrig kommer i produktion.

En Palm Treo har 2 ulemper.
1) ingen multitasking, det vil jeg meget gerne have.
2) Der er tastatur på. Godt nok er det nævnt som det bedste på en PDA,
men personligt har jeg rigtig dårlig efaringer med det og det sænker i
den grad min skrive hastighed og sænker skærmens størrelse.

Den FIC har på vej virker interresant, dog ingen WiFI men det skulle
komme i en senere revision, så hvis den bliver lidt pænere og en
udgave med WiFi dukker op vil det være fantastisk for umiddelbart
ligner den meget det jeg går efter.

Generelt vil jeg bare gerne undgå en windows mobile PDA (meget pga
religion), så hvis der findes andre intressante PDA'ere med det krav
jeg har vil jeg gerne høre om det. (Palm TX er lidt tæt på, men
alligevel noget fra)

MVH: Lasse Stig Thomsen

On 11/30/06, Jørgen Heesche <heesche@xxxxxxxxxxx> wrote:
Lasse Thomsen wrote:
> Hejsa.
>
> Da min Tungsten T2 er ved at have overstået sin levetid, er jeg så
> småt begyndt at kigge mig efter en ny PDA der kan afløse denne.
>
> Af krav jeg har til PDA'en.
> WiFi (WPA support)
> GSM support, vil gerne kunne benytte den som mobil også.
> Blåtand.
> USB interface.
> Linux drevet / Dette kan afviges, dog ikke til fordel for en WinCE maskine.
> Mulighed for sync med Outlook og programmer ala Evolution.
> Det skal være forholdsvis let tilgængeligt at udvikle egen software til
> [...]
Nokia 770. Linux-powered Internet tablet
http://www.linuxdevices.com/news/NS5409534614.html

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche