Re: CPU benchmark

Mogens Kjaer wrote:

> Læsning fra /dev/random kan tage lang tid (ugevis), da
> kernen bruger aktivitet på maskinen til generere tilfældige
> tal. Læsningen vil pause efter nogle få hundrede bytes,
> og fortsætte med nogle få bytes ad gangen hver gang man
> flytter musen eller taster noget på tastaturet.
>
> Det er bedre at bruge /dev/urandom, det tager dog
> også lang tid i forhold til /dev/zero.
>
> Mogens

Hvad med at lave random filen først, det tager ikke så lang tid igen,
jeg generede 100MB filer med 6MB/s med dd if=/dev/random på en cygwin

Ideen med random er at det giver tar/gzip noget uforudsigeligt at
arbejde med, faktum er at den bruger væsentligt flere kræfter på at
forsøge at komprimere de tilfældige filer end filem med 0'er. Det kan
dog også have noget at gøre med at den komprimerede fil ikke bliver
mindre end orginalen, hvor komprimerings graden med 0 er meget meget højere.

Regards
A.Grandt
--
#include <caffeine.h>
for (CodeSome() ; !CupIsEmpty() ; Drink());