Re: afkoble seriel port under opstart

On Fri, Dec 22, 2006 at 11:29:56 +0100, Kristian Nørgaard wrote:

> Jeg har prøvet at koble en windows hyperterminal til seriel porten under
> boot processen. Måske ikke optimalt, men det er letteste måde jeg lige
> kender til at modtage og aflæse noget ukendt seriel data.
>
> Kort tid efter at Ubuntu boot processen har skrevet noget a la
> 'Uncompressing linux .. OK, booting kernel"
>
> - så kommer der en byte på seriel porten: 0x7f

Tyder på seriel boot-konsol er enablet et sted.

jeg ved dog ikke hvor i Ubuntu eller kerne det slås helt fra.
I ubuntu 6.06 er der en /etc/init.d/console-screen.sh
som tyder på at console kan være serialport i opstart.

Grub har vist også mulighed for at køre via seriel-port
nævnes lidt på http://www.cpqlinux.com/serialconsole.html
man skal vist nærlæse manual til grub for at finde noget.
Så måske det er bootloader?

--
mvh Frank Damgaard  |