Re: Tv-kort till en pvr

On Wed, Jan 03, 2007 at 12:41:24 +0100, Magnus Alexandersson wrote:

> Stort tack för era svar!
>
> Jag bor i en lägenhet med Comhem som kabeltv-leverantör. Som jag förstår
> så ska dom fortsätta sända sitt basutbud via analog signal ett "tag
> till".

;-(

> Jag har kollat runt lite och det verkar finnas ett (!?) kort med
> DVB-C-mottagning och det verkar sakna möjlighet för kortmodul.

DVB-C er kun hvis Comhem sender digitalt , og i givet fald kræves
comhem-kort + CAM til en del/de fleste kanaler?
Se http://linuxtv.org/wiki/index.php/PCI_devices_DVB-C
Jeg syntes flere af de listede kort har mulighed for CI (common interface)
Der skal så anskaffes et CI interface samt passende CAM til
Comhem's kodningssystem hvis dette findes.

Måske løsningen hellere skulle være en dreambox med DVB-C tuner(e)?
der findes så vidt jeg har set alternativ software med softcams
så kort direkte kan indsættes (check kodningssystem).
(dreambox kører linux og har ehthernet)
http://www.dream-multimedia-tv.de/deutsch/products_dm7025.php

> Jag skulle alltså kunna skaffa ett "enklare" analogt kort för stunden
> och leta vidare efter ett bra DVB-C-kort. De hybridkort som finns idag
> verkar vara för DVB-T och det ska inte fungera om jag förstår de olika

Jeg tror kort til ivtv driveren er de eneste  mpeg2 encoder indbygget
og som virker med linux, se liste over hardware:
   http://ivtvdriver.org/index.php/Supported_hardware

Andre kort skal bruge CPU på at konvertere  til mpeg2 under optagele,
eller man skal gemme i "raw" som fylder en hel del.
(deriblandt nogle analoge "hybrid"-kort  med DVB-T tuner)
 http://www.linuxtv.org/v4lwiki/index.php/Main_Page
 http://www.linuxtv.org/v4lwiki/index.php/Hardware_vs_software_encoders
 http://www.linuxtv.org/v4lwiki/index.php/List_survey_of_cards_in_use_now

PS.
Til ubuntu findes vejledning i hvordan man installerer ivtv driver
på standard ubuntu kernen.
Se links på http://ivtvdriver.org/index.php/Howto:Ubuntu

--
mvh Frank Damgaard  |