Re: Bad interpreter

On Fri, 5 Jan 2007 14:32:13 +0100, "Toke Herkild" <th@xxxxxxxxxxx> wrote:
> Hej igen,
>
> Når jeg prøver at bruge php i commandline for jeg denne dejlige besked:
>
> -bash: /path to script/script.php: /usr/bin/php^M: bad interpreter...
>
> scriptet indeholder #!/usr/bin/php på første linie.
>
> which php returnere: /usr/bin/php
>
> Jeg har prøvet:
> chmod +x script.php
>
> men det hjælper heller ikke.
>
> hvis jeg kører scriptet med php script.php er der ikke noget problem.
>
> nogen ideer ?
>
> Mvh
> Toke

bemærk det lille ^M efter /usr/bin/php, det er et window linjeskift.

dette betyder at du har problemer med linje endelserne i dit dokument.
Før du får ryddet op i dette, så kommer det ikke til at virke.

prøv at køre følgende
perl -pi -e "s/^M//g" script.php
hvor du skriver ^M ved at trykke ctrl-v ctrl-m

Det skulle gerne fjerne dine problemer.
--
Kim Schulz