Re: erfaringer med Western Digital Caviar WD2500JB eller Maxtor DiamondMax 21 250GB - hyler de?

Hejsa,

Jeg har også hørt, at WD har meget lang tid mellem fejl og er fint tilfreds med min. Din hyletone, tror jeg, er en individuel fejl.

MVH Torben

Siemen Baader wrote:
hej liste,

Jeg er ved at købe ny harddisk og har valget mellem to diske i de lokale computerbikse:

Western Digital Caviar WD2500JB SE 250 GB
WD Caviar WD2500JB Special Edition 250 GB / 7200 rpm / 8 MB / ATA-100 / 8.9 ms

og

Model: DiamondMax 21
Størrelse: 250GB
Omdrejningstal: 7200rpm
Buffer Størrelse: 8MB
Dataoverførselshastighed: 100MBps
Gennemsnitsventetid: 4.17ms
Søgetid i gennemsnit: 12ms
Interface: IDE / ATA

Western Digital siges (af nogen) at holde evigt og jeg har nogen 4 år gamle 40GB diske som jeg er rigtig fint tilfreds med. Men jeg har også senere købt to WD Caviar 120GB som ofte, men ikke altid, når der er læseakivitet giver en skinger hyletone fra sig. Den er ikke kraftig, men ligger lige i tinitusområdet, så det vil jeg helst undgå en gang til.

Nogen der ejer en af de to diske og kan sige mig om den hyler? Og om Maxtor holder dårligere end WD?

Ellers er den eneste forskel jeg kan se ud fra disse specs søgetiden, og det er vel ikke noget der vælter læsset..?!

hilsen siemen

.