Re: tar2rpm

Jesper Thorup Nielsen <s_teknik@xxxxxxxxxxxxxxx> writes:

> Jeg forstår ikke rigtigt denne linje, ar -cr indsætter filer i et
> arkiv, men hvordan skal det der står i {} forstås?

Det er bare en kortform for

ar -cr $2_$3_all.deb $CONTROL/debian-binary $CONTROL/control.tar.gz $CONTROL/data.tar.gz

> I mellemtiden har jeg kikket lidt på alien og den ser ud til at gør
> det jeg ønsker.
>
> alien --to-rpm --version=1 Test.tar.gz

Ja, alien burde jeg selvfølgelig have foreslået, men jeg tænker mere
på konvertering mellem egentlige pakke-formater og aliens håndtering
af tar.gz er vist mere for at konvertere slackware-pakker.

//Makholm