Re: Digital Signatur fra TDC og Linux

On Mon, Feb 05, 2007 at 20:04:56 +0100, Martin Schlander wrote:

> Jeg har ikke selv testet det, men jeg har hørt fra forholdsvis pålidelige
> kilder at TDC for ikke så længe siden har ændret format på signaturerne,
> som gør at de ikke længere kan eksporteres i pkcs12-format, og dermed ikke
> længere fungerer på Linux - og heller ikke med Firefox på Windows eller
> Mac.

Det virker med perlscriptet
http://sslug.dk/emailarkiv/signatur/2006_10/msg00016.html
det virkede for mig da jeg skulle forny signatur.

TDC har "bare" pakket det ind i noget javascript og html
hvor et eller andet ikke virker med firefox.
At det ikke virker  i firefox er  enten af sikkerhedsgrunde,
eller på grund af defekt javascript.
Efter sigende skulle det virke i Konqueror og/eller Opera
der har implemteret nogle af IE's unoder.

> Det er måske et område hvor vi skal begynde at råbe lidt op, jeg er
> tilbøjelig til at mene at det er mindst ligeså problematisk som DRs
> mangelfulde understøttelse af ikke-monopol-software. Er det ikke korrekt at
> TDC har en kontrakt med staten omkring den digitale signatur? Der er vel
> tale om en ?-3/4 offentlig tjeneste?

TDC burde selv lige checke når de laver større ændringer
at det statdig virker med andre browsere.
Deres vejledninger er til dels forældede og ikke opdateret
siden Firefox kom frem.

--
mvh Frank Damgaard  |