Lyd fra laptop til stereoanlaeg traadloest

Hej

Jeg bruger min laptop som arbejdsredskab alle steder i min bolig og flytter den rundt som der nu er behov for, mellem skrivebord, sofa, koekken sovevaerelse etc. Jeg har derfor naturligvis installeret traadloest netvaerk.

Da jeg samtidig ogsaa kan lide at hoere musik, spiller jeg musik paa min laptop fra min filserver andet sted i huset.

Imidlertid er hoejtalerne i en laptop crap, og jeg gider ikke sidde med hovedtelefon paa hele dage. Derfor har jeg et langt audiokabel mellem min laptop og mit stereoanlaegs AUX-indgang.

Nu ville jeg gerne kunne sende lyden fra mit laptop til stereoanlaegget traadloest.

Jeg ved man kan faa en FM(maale)sender med en lydindgang (populaer mellem Ipod og bilstereo. Den kunne jeg tilslutte min laptops lydudgang, men dels er den enten batteridrevet (fylder og skal skifte batteri) eller ogsaa skal den have ekstern stroem. En anden ting er, at lyden gennem en saadan forringes unoedigt meget.

Saa kunne man taenke, at man kan faa en USB-baseret FM-sender, der kunne optraede som et Audio-Out-device i mixeren. Findes der en saadan gadget ? Findes drivere saa den kan kontrolleres fra Linux og findes drivere, saa den optraeder som et audio-out-device man kan vaelge at koble paa (software) mixerens interne linie ?

Men som sagt FM-overoersel er dels behaftet med et kvalitetstab og dels kraever det en radio. Hvis man kun har en forstaerker med en AUX, hvad goer man saa ?

Da min laptop har baade Wifi og Bluetooth og da Bluetooth har et vaeld af audioformateter, kunne det taenkes, at der findes en gadget, der er en selvstaendig radiomodtager modtager med en lydudgang man kunne tilslutte forstaerkerens AUX-indgang ? Bluetooth er simpel, saa det er nok det billigste at designe, men Wifi har laengere raekkevidde. Er der nogen, der kender saadanne gadgets ?

Jeg kan umuligt vaere den foerste, der vil sende lyd fra laptop til stereoanlaeg.

Hilsen

Peter

Jeg har baade Wifi og Bluetooth

Jeg har en laptop med indbygget baade Bluetooth og Wifi

Follow ups