RE: Customizing Emacs

[klip]
> Det har jeg lidt svært ved at forstille mig; jeg klarer mig
> fint med at have flere Xterminaler i spil samtidigt. Specielt
> er det nemt, at have flere filer åbne samtidig og udveksle
> tekstbidder mellem filerne.
> Nå, men det, man er vant til, er jo altid det nemmeste.

Når man først har vænnet sig til at have flere åbne filer samtidig i emacs
som man klippe-klistrer fra/til, søger i, scroller i samtidig osv, bliver
man en glad mand.
Jeg blev lige så begejstret, at jeg skrev en top 11 over de kommandoer jeg
bruger mest.
Ctrl-1: Viser kun 1 fil i emacs.
Ctrl-2: Splitter vinduet op, så man kan se 2 filer samtidig
ctrl-v: Scroller nedad i det vindue, du står i
ctrl-alt-v: Scroller nedad i det andet vindue
ctrl-x+o: Skifter til det andet vindue
ctrl-x+ctrl-b: Viser alle åbne filer
ctrl-x+ctrl-f: Åbner en fil
ctrl-x+ctrl-s: Gemmer en fil
ctrl-s: søg
ctrl-r: søg baglæns
alt+%: søg-og-erstat

Derudover er der også gode muligheder for at få vist forskelle mellem filer,
få åbnet en terminal fra emacs, compile fra emacs osv.

Mange hilsner

Lars