acroread print problemer

jeg ville lige høre om der var andre som har problemer med at printe fra acroread 7.x under Linux.

Jeg får flere og flere raporter om filer som enten helt eller delvist ikke vil printe på vore printere.

Vi har en hel del Canon PostScript printere (iR-serie, det er også kopimaskiner). Nogle filer printer fint nok, mens andre enten printer første side og giver op. Eller helt nægter at printe filen (filen komemr frem, det kan vi se på printerens display).

Jeg har prøvet at printe helt uden om cups, uden at det gav nogen ændring.

Ved de filer vi oftest har problemer med er de typisk lavet via

Acrobat Distiller 5 (Windows)

MAC OS X <version> Quartz PDFContext

Det ser også ud som om at både Windows og MAC har problemer med at printe denne type filer fra Adobe Reader 7.x

Er der andre som har set lignende problemer?

I visse tilfælde (Distiller filer) så kan de godt printes via xpdf/pdftops, men Quartz filerne er nærmest f###ed up, og skal tilsyneladende gennem

acroread -toPostScript
ps2ps
ps2pdf
acroread

for over hovedet at kunne printe ordentligt (her var pdftops ikke nok)

De fleste brugere er vant til at anvende Adobe Reader, derfor skal tingene være i orden.

/daleif

Follow ups