Ingen kontrol over spinup og down på min harddisk

Hej,

Jeg har en IBM T42 laptop hvor jeg køre Ubuntu Edgy, og jeg har ingen
kontrol over min harddisk.

Problemet er at lige meget hvad jeg gør, så køre den konstant. Ydermere
kan man høre at den spinner lidt op, og så ned, ca. hvert 2-3 sekund. Og
det er ret belastende :/

Min kæreste har en IBM T23 som også køre med Ubuntu Edgy, og her virker
det perfekt. Efter et lille stykke tid slukker harddisken (eller køre
meget langsomt), indtil men hiver i musen.

Ifølge hdparm skulle det være en Hitachi Travelstar der sidder i min:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/5k80/5k80.htm og lige nu har jeg
laptop_mode enabled, uden det giver noget.

Er der nogle der kan leder mig i den rigtige retning? Et par dage med
google kunne nemlig ikke :)

På forhånd tak

Christoffer

Follow ups