Re: Konflikt mellem lydkort og wireless

Claus M. Christiansen skrev:

> Jeg mener at kunne huske at have haft interrupt problemer tidligere..
> Dog aldrig i linux ganske vist, men så vidt jeg husker er det en bios
> opsætning der skal pilles ved. Mener ihv at man kan ændre en eller flere
> paramtere i bios så den ikke laver det trick. Jeg havde som oftest
> problemet hvis jeg pillede ved det (sjovt nok:-))
>
> /Claus

Jeg har allerede kigget lidt på det samme. Pc'en har fire PCI Interrupt
Links. Jeg skiftede LinkA til interrupt 9 i bios, mens de andre blev
bibeholdt på interrupt 11 og så så /proc/interrupts såden ud:

           CPU0
  0:    2408929          XT-PIC  timer
  1:       1922          XT-PIC  i8042
  2:          0          XT-PIC  cascade
  7:      13408          XT-PIC  parport0
  8:          3          XT-PIC  rtc
  9:     221429          XT-PIC  acpi, yenta, CS4281, ra0
 11:      92495          XT-PIC  uhci_hcd:usb1, yenta
 12:        155          XT-PIC  i8042
 14:      18143          XT-PIC  ide0
NMI:          0
LOC:          0
ERR:       1680
MIS:          0

Lydkortet er CS4281 og wireless kortet er ra0. Dvs lydkortet og
Pc-card'et benytter samme interrupt link og vil nok også altid benytte
samme interrupt. Surt. Jeg har også benyttet et wired ethernet Pc-card,
men det giver ikke de samme problemer, så måske det er ra0 driveren, som
gør lidt vel flittigt brug af interrupts.

Er der nogen der ved hvad 'yenta' er?

Måske jeg kan benytte den bærbare til internet radio, hvis jeg
investere i et usb-lydkort. Så er spørgsmålet bare om virker de med
Linux?

/Erik