Webmin, ldap og samba.

Hej derude.

Jeg har et problem med at få min webmin til at kunne oprette brugere i ldap, så det virker med samba.

Jeg udfylder formularen i webmin og klikker Opret.

Så kommer denne fejl: Kunne ikke gemme bruger : Failed to add user to LDAP database : objectClass: value #2 invalid per syntax

Hvis jeg kigger i koden i webmin, kan jeg spore det frem til når der gemmes i ldap. Der ser ud som om at der bruges en række variabler hvor nummer 2 er min UIDnumber.

Hvis jeg opretter en ny gruppe, så peges der også på GIDnumber.

Jeg har læst at jeg skal være opmærksom på SID, men der er uændret på serveren.

Hvis jeg opretter en bruger via smbldap-useradd.pl, så kan jeg kun oprette en bruger. Næste gang jeg opretter får jeg at vide at SID er ejet af den første bruger.

Har nogle et clue?

--

Med venlig hilsen/Kind regards

Michael B. Arp Sørensen