debian: kan ikke få xinerama til at spille

Hejsa

Jeg har lånt en LCD skærm som jeg håber at få til at køre med xinerama
(debian/etch, t41 (Radeon Mobility 7500), openbox, xorg. Jeg er totalt
grøn udi to skærme, og kommer da også grundigt til kort. Først et par
spørgsmål:

1) Er det korrekt at for at få forskellig opløsning på de to skærme skal
jeg køre xinerama?

2) Er det korrekt at en anden fordel ved xinerama (som ikke kan opnåes
ellers) er at ting som fullscreen ikke spænder over begge skærme?

Anyways, her er min xorg.conf:
http://atte.dk/download/xorg.conf

Jeg (tror osse jeg) har installeret xinerama:
ajstrup:~# apt-get install libxinerama1
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
libxinerama1 is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 36 not upgraded.

Med den angivne xorg.conf har jeg forskelligt billede på skærmene, men
desktoppen er 2048x768 "skåret over på midten" med halvdelen på hver
skærm. Desuden virker fulscreen ikke (vinduer bliver 2048x768 og med
halvdelen på hver skærm). Hvis jeg udkommenterer linjen "Option
"CRT2Position" "RightOf"" havde jeg egentlig forventet at xinerama tog
over, men nej, LCD skærmen viser nu blot en kopi af thinkpad'ens skærm :-(

Er der nogen som kan hjælpe mig videre? Der er fx ingen fejl i
/var/log/Xorg.0.log, tilgængæld ser jeg:

(**) Option "Xinerama" "on"
(**) Xinerama: enabled

Samt:
(II) RADEON(0): Largest offscreen area available: 2048 x 3324
<snip>
(II) RADEON(0): Xinerama active, not initializing Radeon Pseudo-Xinerama

komplet Xorg.0.log er her:
http://atte.dk/download/Xorg.0.log

--
peace, love & harmony