Re: keldix problemer

Lars Madsen :

Keld Jørn Simonsen :

maskinen skulle fint kunne køre keldix. Jeg véd ikke hvad der kan være
galt.

nu har jeg prøvet at brænde to ekstra DVDer så må vi se om den vil tage i mod dem. Ellers ved jeg ikke hvad der kan prøves.

jeg tror det er DVD-drevet i min laptop som ikke kan lide de hjemmebrændte DVDer vi har lavet med Nero 7 på WinXP.

Jeg har tre DVDer med hjemme nu, alle tre fejler. Denne gang dropper den ud i shellen med en besked om at den ikke kunne loade unionfs modulet.

Jeg testede også i en nyere laptop på mit arbejde, her spandt DVD-drevet fint op og man kunne komme ind og teste keldix.

DVD-drevet i min laptop spinder ikke bare op. Den kører nærmest i ryk, hakker lidt frem og tilbage og så nogle gange læst nok til at den kan loade grub. Det må have noget at gøre med kvaliteten af DVD-brændingen. Jeg har ikke noget problem med f.eks. den Knoppix DVD jeg fik sammen med Linux Magazine (sådan fandt jeg nemlig ud af at min laptop ikke kunne køre beryl :-(

hmm, hvad kan man så gøre? Jeg har nogle eksterne USB harddiske, men jeg ved ikke lige om amn kan få skidtet til at boote derfra.

Jeg havde ikke det store problem med CDen med PClinuxOS som er brændt på samme WinXP og med samme program.

/daleif