Initscript + daemonstart

Hej SSLUG'ere

Har gennemsøgt arkiverne + google, uden held. Er dette alligevel en
gentagelse af tidligere emner, beklager jeg, ligesom jeg på forhånd vil
beklage evt. brud på netiketten. Sig til, så jeg kan lære det.

-> Initsctipt + daemon start

Min Debian Sarge kører ADSL-optimizer. Hertil hører en daemon
(tc-collector.pl), som samler data fra "tc" og gemmer disse i .rrd filer.
Men kun for ét interface. Jeg har kopieret henholdsvis init- og
daemon-scriptet og ændret et par variable (interface, procesnavn og
daemonscript). Men når init-scriptet startes (fx invoke-rc.d <script> start)
får jeg en fejl om at det ikke lykkedes at starte daemonen. I init-scriptet
kan jeg se, at fejlen udløses af, at status-check på processen, ikke finder
nogen pid-fil i /var/run. Men det originale script har tilsyneladende heller
ikke nogen pid fil her (watch -n 1 ls -lah /var/run). Og selvom jeg får
fejlmeddelelsen, kører den nye proces faktisk (ps -A | grep tc-collector) og
samler de data den skal. Har tjekket rettigheder på filer mv. som ikke giver
anledning til mistanke. Det originale script udløser ikke nogen
fejlmeddelelser, og kører stadig fint.

Nogen idéer?

Vh Søren Loft