Re: fil system, robust overfor strømsvigt

Den Mon, 30 Apr 2007 13:18:42 +0200 skrev Kristian Nørgaard:

> Bios setting?

I Linux:
hdparm -W 0 /dev/SOMETHING

Jeg husker ikke, om man kan slå write caching fra for en given disk på
permanent basis, eller om der skal køres en hdparm-kommando ved hver
systemstart. For en sikkerheds skyld har jeg valgt det sidste på de
servere, som jeg installeret (og som ikke havde sofistikeret hardware med
batteri). Forskellige distributioner synes at have forskellige
konventioner for, hvordan man på mest "civiliseret" vis specificerer
hdparm kommandoer; der synes dog at være ved at opstå en konsensus om, at
det sker i /etc/hdparm.conf (eller også har jeg misforstået noget).

--
Regards,
Troels Arvin <troels@xxxxxxxx>