Re: Skuffende printerresultat med Brother HL-2700CN

On Fri, 18 May 2007 11:59:56 +0200 (CEST)
"Phillip - admin@xxxxxxxxxxxxx" <admin@xxxxxxxxxxxxx> wrote:

> I de fleste nye distributioner bruges cups automatisk og fungerer I
> REGLEN fint.
> Nogle gange får du mere ved selv at vælge en anden:
> Derfor skal du måske skaffe dig en lignende, men anderledes
> printdriver end anbefalet - som reelt virker langt bedre!
> Vi snakkede netop om printerproblemer i onsdags på Frederiksberg
> "hjælp-til-selvhjælp" og der var problemet at en ny Canon-IP-driver
> ikke var så god i farverne og opløsning, som en ældre Canon-BJC
> printerdriver. Vi ledte tidligere efter en Canon iP90 printer driver,
> [...]

Hmmm... I "tidernes morgen" da jeg havde HL2700CN kørende på min fedora
core 5 brugte jeg linuxprinting til at sætte den op - og såvidt jeg kan
se er den stadigvæk listet på deres side :

http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Brother-HL-2700CN

Desværre er der ikke nogen vejledning til at være sikker på man har sat
den korrekt op.
Jeg kvier mig bla. ved at når man direkte printer et jpeg billede og så
checker printerkø størrelsen så fylder et ca. 3½mb stort billede over
500mb i printerkøen og det tager ustyrligt længe at printe (og
stadigvæk med meget dårligt resultat).

Jeg har ikke på systemet installeret nogen specielle CUPS pakker eller
på anden måde ændret opsætningen, ud over at holde systemet opdateret
med yum.

Måske man skulle for sjov skyld prøve og smide printeren på en windows
maskine og se hvad den siger der med hensyn til kvaliteten af udskrift.

Mvh
  Jesper