Re: Skærm 'går død'

Mandag den 21. maj 2007 17:56 skrev Hans Henrik Hansen:
> En (sjælden) gang imellem 'dør' min skærm, mens systemet er i dvale:
> Når jeg trykker på en tast, sker der bare INTET, og der er tilsyneladende
> ingen anden udvej end at trykke på 'reset', hvorefter pc'en rebooter, og
> alt ser ud til igen at være normalt.

Hvilken distro kører du? Hvilken skærm? Hvilket grafikkort? Hvilken server til
grafikkortet?

Har du mulighed for at genstarte X-serveren (crtl+alt+backspace) eller skifte
til en virtuel terminal (crtl+alt+f1, f.eks.) for at cycle X, eller er
tastaturet helt låst?

Kan du logge på maskinen eksternt, via SSH, når den grafiske del er gået død?

Hvilke fejl skriver den i div. logfiler?

> Hvad kan problemet være - mit første gæt er noget med hardware (siden det
> er periodisk), men er det i så fald mon skærm eller grafikkort?

Fisk. Eller Onsdag. Men definitivt mere mod Nordvest!

> (Samme pc/skærm kører en sjælden gang Windows XP, og dér har jeg (endnu?)
> ikke oplevet fænomenet)

Nå.

Ha' det sjovt -
Kim 'Pirat'