lydkort-problem

På pc1 virker m-audio 2496 på ubuntu-feisty glimrende (efter nogen bøvl). På
pc2 (også ubuntu-feisty) vil det ikke rigtig virke. Hvad har jeg gjort:

- onboard lydkort slået fra
- chekket at lydkortet er fundet
- kørt alsaconf
- fjernet driverne med modprobe-r, og ladet ubuntu geninstallere dem ved
reboot
- chekket at alle relevante knapper er slået til i alsamixer

Dette får lydkortet på pc1 til at fungere. Men på pc2 kan jeg kun høre en
meget, meget svag og dårlig lyd, f.eks. når jeg som root kører:

 cat foo.wav > /dev/dsp

Jeg har chekket alle knapper osv. igen og igen. (Lydkortets IRQ er 22 på
begge pc.)

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre?

Flemming