Re: præcis aflæsning af en process dynamisk allokerede hukommelses forbrug

In <20070713134025.4aa959b8@laptopia> Kim Schulz <kim@xxxxxxxxx> writes:

>Jo muligt....den har dog printet 0 hver gang jeg har fors=F8gt mig med
>den (for=F8vrigt tog det mig lige et par minutter at opdage at "time"
>og /usr/bin/time ikke er den samme p=E5 mit system).

Hvis det er et program du selv skriver, så kan du få statistikker fra
malloc() via "mallinfo()" funktionen, eller "malloc_stats()".
Se http://www.gnu.org/software/libc/manual/html_node/Statistics-of-Malloc.html
Eksempel program:

#include <stdlib.h>
#include <malloc.h>
#include <stdio.h>

int main(int argc, char *argv[])
{
	char *dummy;
	int i;

	printf("arena at start is %d\n", mallinfo().arena);

	for (i=0; i<20; i++) {
		dummy = malloc(1024);
		printf("arena at loop %d is %d\n", i, mallinfo().arena);
	}

	malloc_stats();
	return 0;
}