Sendmail Blues...

Hej guruer...

Jeg har brugt næsten hele dagen på en SuSE Enterprise Server 10, hvor jeg
gerne vil have sendmail til at modtage post udefra.

Den vil kun modtage post indefra.  (MX records i DNS osv. er ok, trust me)

Hvis jeg giver

#netstat -apn | grep -i listen

får jeg at den lytter på port 25, men kun fra localhost, altså
127.0.0.1:25 og ikke 0.0.0.0.:25 som på den SuSE9, hvorpå det kører som det
skal.

Jeg bruger sendmail fordi, det er den jeg kender (...) opsætningen i når jeg
bruger webmin til administration.

Hvis jeg sender mail til boksen udefra, får jeg "Connection refused" osv. Og,
nej, der er ingen firewall der snyder mig.

Kører sendmail på SLES10 gennem en wrapper eller noget? Hvad er det indlysende
som jeg ikke kan se?

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard

Follow ups